MEXICO CITY - HEMRESA

Det här blir ett av mina sista inlägg i kategorin Syd- och Centralamerika för den här gången.
Lite bilder ska dock langas upp i veckan!

Hemresan var för övrigt en av de värsta dagarna i mitt liv.
Tänkte berätta hur fantastiskt dålig dag det var.

Kunde inte sova på hela natten, hade migrän.
Men upp och hoppa klockan 03.00 för att åka till flygplatsen. 
Taxichauffören kör mig till fel terminal.
Väl där letar jag efter mitt flyg som en idiot men hittar det såklart inte.
Frågar en kvinna som jobbar där och hon säger att det är bolaget Avianca, men att de inte öppnar än på ett tag.
Väntar och tänker att något måste vara fel.
Inser att jag måste vara på fel terminal och går ut för att ta en taxi till nästa, men då måste man gå igenom hela terminalen, ned i underjorden, och sedan tillbaka till utgångsplatsen för att hooka en.
Hittar en, kommer till rätt terminal och köar i 100 år.
Kommer fram till check-in och hon frågar efter mitt visum.
Visum?!
Då måste jag ha ett visum eftersom jag skulle byta flyg i USA.
Vilket inte var min plan från början, och därför hade jag ingen koll på det.
Springer och letar en dator.
Inte EN dator på hela terminalen.
Men hittar en segpelle med dator som också ska fixa visum.
Fixar mitt 25 minuter innan flyget avgår.
Ffår inte komma in.
Frågar tanten i disken om de har något flyg så jag kan ta ikapp min mellanlandning men "eftersom vi inte öppnar förrän om 20 minuter kan jag inte svara på det" säger hon och flörtar vidare med sin kollega.
Sitter och väntar där i 45 minuter till de öppnar och hon säger att det inte har några flyg alls.
Nej, men tack för att du kunde säga det på en gång...

Ska ta på mig ryggsäcken och leta datorer så jag kan leta nya flyg hem.
Tappar ut 50 kronor i en, två- och femkronor.
Andas.
Hittar en dator på hela flygplatsen.
På Hilton-hotellet.
50 spänn för att ens låna och kolla flyg.
Lånar.
Hittar ett för 12000 kronor, men kunde inte boka eftersom jag inte hade de pengarna.
Måste ringa pappa, måste köpa telefonkort.
Köper ett telefonkort på 50 pesos, har bara en tvåhundring att betala med.
Får tillbaka växel i 150 en- två- och femkronor.
Ringde flygbolaget och STA som sa att det inte fanns några biljetter alls förrän 3 april.
Tappade sedan ut mina nu 200 kronor.
Tappade nästan hoppet i samma sekund.
Bryter ihop i 20 sekunder.
Spenderar sedan 18 timmar på flygplatsen utan stolar, internet eller bok i väntan på flyget hem.
Underbar dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0