BYE BUENOS AIRES!

Nu har det blivit dags att lämna Buenos Aires och Argentina.
Förhoppningsvis kommer mitt bankomatkort idag och da tar vi bussen mot Iguazú-fallet.

Eftersom jag inte har bloggat sa mycket härifran blir det ett lite längre inlägg nu istället!

Cementeria de la Recoleta:
 
Det här var en väldigt, väldigt fin kyrkogard. Räknas som den mest pakostade i världen.
Istället för sma gravstenar pa varje plats har det istället byggts ett litet hus.
Ett litet hus som pryds av marmor, guld, krucifix och exklusiva, graverade namn.
Här kan man även hitta Evita Perons grav.
Emelie pa kyrkogarden. Snodd av Lycke.
 
El Zoo:

Det här är bland det värsta jag har sett i hela mitt liv. 
Vi kan klaga pa väldigt mycket angaendes Sveriges zoo:n, men pa det här zoo:t madde djuren inte bra.
Verkligen, verkligen inte.
Det var nästan sa att man kunde torka deras tarar om man kom tillräckligt nära.
En isbjörn i en bur som var lika liten som mitt vardagsrum, med en kvadratmeter skugga och en pool som värmdes upp i de ungefär 35 graderna varmt det var den dagen.
En tiger som var sa avmagrad att man sag vartenda revben.
Elefanter som fick springa runt i en bur likt en manegé, utan varken ett enda grässtra eller träd.
Otroligt ledsam och rörande upplevelse.
Trots det bjuder jag pa tva bilder som togs innan jag slutade ta bilder overhuvudtaget där.
Snodd av Lycke.
 
La Boca:
 
Det här var däremot en av de bästa upplevelserna i Buenos Aires!
Med risk för att berätta historien fel da jag inte riktigt minns och inte kan googla upp den, far ni ta det här med en nypa salt.
Men alla de färgglada husens historia uppkom som sa att när La Boca började användas som hamn, när batarna kom dit eller när man helt enkelt bara malade dem där, blev det en himla massa färg över.
Da var det en otroligt uppfinningsrik och nytänkande människa som kom pa den fina ideen att börja mala husen med den.
Och sa blev det.
För varje färgburk som blev över malades ett nytt hus.
Och det som är lite roligt med det här är att den första baten som kom, eller lämnade La Boca var en svensk bat!
 
Fotbollsmatch - River Plate vs. Lanus 
 
Det här var en otroligt mäktig upplevelse.
Mitt i hejarklacken bland ungefär 55000 människor stod jag och Kristian och sjöng spanska hejarramsor!
Det var sadan stämning att man knappt hörde da det blev mal, eftersom det lät sa hela tiden.
 
La Bomba de Tiempo:
 
Det här är ett av de roligaste minnena härifran.
Ett slags afterwork för "locals" här.
En dirigent och 14 trumslagare som kommunicerade pa sitt eget lilla vis.
Det vill saga med hardsrockstecken, langfingret och alla mojliga slags pahittade tecken. 
En av de varmaste kvällarna här - oavsett hur lite kläder man hade rann svetten utan man behövde röra sig.
Sa, tänk er ett fullpackat torg, med enbart svettiga människor som star där och dansar for glatta livet till en otroligt häftig trumshow som pagick i nästan tre timmar.
Det later förresten inte sa mysigt.
Men det var det, fast det maste upplevas!
 
Och sist men inte minst har vi en fantastisk restarurang som maste kommas ihag, nämligen La Lechuza.
 
Ett ställe till för "locals".
Har. Aldrig. Ätit. Sa. Gott. Kött. I. Hela. Mitt. Liv.
That´s it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0