DET BLIR INTE ALLTID SOM MAN TÄNKT SIG

Gardagen borjade precis som alla morgonar börjat den här veckan.
En första tanke pa om mitt bankomatkort kommit.
Upp ur sängen och leta rätt pa en av de söta ägarna här.
Han som fatt det stora uppdraget att ringa posten varje morgon.
Likt alla andra dagar pa postkontoret sägs det "imorgon eller dagen efter det".
Vilket skulle betyda idag, fredag, eller mandag.
Eftersom vi redan stannat här tre dagar längre än planerat kände vi att nu far det dumma kortet vara, för över helgen stannar vi inte.
Sa jag ringer banken, spärrar kortet och skickar ett nytt hem till mamma och pappa.
Sa fort jag lagt pa tappar jag mobilen i golvet, och saklart gar hela displayen sönder.

Vi drar oss mot affären för att handla lite fika innan den 18 timmar langa bussresan till Igauzufallet.
Pa väg hem, en promenad pa runt fem minuter, börjar det regna.
Och inte sa lite.
Det var det sjukaste regnet jag sett i hela mitt liv.
Vattnet nadde över däcken pa bussarna i slutet av dagen.
Det vill saga helt galet mycket regn.

Iallafall, sjöblöta skyndar vi in pa hostelet för att hämta väskorna och dra.
Da kommer ägarna och säger att det skett en explosion med massa gaser pa busstationen dit vi ska sa inga bussar eller taxibilar vill aka dit.
Men, precis lika gulliga som vanligt ringer de en privatchaufför som skjutsar dit oss.
Springer in och letar ratt pa kontoret.
Dar ingen pratar engelska.
Saklart.
Efter lite om och men har vi letat ratt pa stallet bussen gar ifran.
Mellan nummer 37 och 51.
Örnögon vore kanon om man ska kunna halla koll pa alla de numren samtidigt.

Där sitter vi och tror att bussarna inte kommer pa grund utav regnet, vilket vore förstaeligt.
Efter tva timmar börjar vi bli lite otaliga, men eftersom ingen kan prata engelska är det omöjligt att fa reda pa vad som händer.
SJU timmar senare hittar jag en kille som kan prata engelska.
Som berättar att alla busschaufförer strejkar och inga bussar kommer att ga.

Leta reda pa taxi.
Aka "hem" till hostelet igen.
Kommer pa att jag glomde linnet och mina hörlurar i taxin.

Godnatt.  

Update: Tror ni kortet kom idag istället för mandag eftersom vi var tvungna att stanna här och jag spärrade det igar?
Hamta sax.
Klippa, klippa.
Hejda.

Kommentarer
Postat av: eliige

Ha,ha även om det är länge sen, så känns det igen, men det blir roliga minnen :)

2012-12-08 @ 19:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0