ANTIGUA / GUATEMALA

Jag ALSKAR Antigua!
Sa himla fin stad.
Underbara manniskor.
Sa manga mysiga cafeer och restauranger. 
Fin arkitektur.
Pa tal om arkitektur!
Santa Domingo.
Vilket. Hotell.
Mina ord kommer definitivt inte ge det har fantastiska palatset rattvisa, men anda.
Tank dig den formodligen storsta ruinen du sett.
En ruin som nu andas lyx pa ett satt som inte upplevs som den vanliga, overklasslyx vi tanker pa.
Det ar ruiner som nu har fatt fontaner, blommor, ljus och fantastiska draperingar over vaggarna.
Som att vandra i en oerhort vacker tradgard.
Runt varje horn finns det dessutom sma museum.
Manniskor sitter och drejar.
Nagra sitter framfor den enorma malningen och skulpturen Jesus och ber.
Helt fantastiskt hotell.
Ett maste!

Jag har vandrat runt utan mal idag.
Det ar spannande.
Fastnade i en chokladbutik.
Jag tackar gruppen pa 60 uteblivna kvinnor for min rundtur dar.
En rundtur bland bonor, historia, maskiner och otroligt trevlig personal.
Gick darifran med varldens storsta leende och choklad fulla munnen.

Ovar min spanska lite.
Fragar om vagen da jag gatt lite vilse.
Traffar ett geni.
En man som talar sju sprak flytande och kan dessutom prata drygt tio till.
Inklusive svenska.
Imponerad tjej.

Aker till Semuc Champey med mina tva tyska grabbar imorgon.
Nu ska det utforskas grottor, simmandes med sma stearinljus!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0