MEXICO CITY - MEXICO

Helt random saker jag lart mig idag.

I princip alla mexikanare har nagon form av overkarlek till hargelè.
I princip ingen i hela staden kan engelska.
De har kanske jordens storsta och mest oforstaeliga karta over kommunaltrafiken.
De har enorma rostresurser, vilket visar sig overallt.
De saljer allt pa tunnelbanan.
De spelar sa in i helsike hog musik pa tunnelbanan, fran en egen hogtalare pa ryggen.
De har poliser precis i alla horn och kanter.
De saljer guld och smycken i precis lika manga horn och kanter.
Alla som spelar instrument pa tunnelbanan verkar ha nagon form av synskada.
De har det sjukaste konditoriet jag sett i hela mitt liv - Pasteleria Ideal pa 16 de Septiembre - har finns ALLTx10.
De har aven en grym glasseria dar du kan valja mellan 10 olika mjukglassmaker med all form av topping du kan tanka dig - allt fran granola till jordgubbar till brownie till godisbjornar.

Det var val allt jag hade pa hjartat just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0