LEÓN - NICARAGUA

Igar tog jag mig till León, vilket ar en otroligt mysig och lugn liten stad.
Det ar oerhort varmt har.
Sa varmt att svetten rinner nedfor laren och smalbenen.

Bor pa La Tortuga Ballooda eller nagot liknande.
Pannkaksfrukost och ett dorm for 7 dollar!

Pa tal om pengar, igar akte jag fran Granada till León - dryga 3 timmars resa - for drygt 3 dollar, ungefar 20 kronor. Sjukt billigt med buss har.
Men sa sitter man som sillar ocksa.
Tre pa varje sate.
Trots att de ser ut som hemma.
Byggda for tva alltsa.
Akte forresten sex stycken i en taxi for nagon dag sedan dessutom, och da exklusive chaufforen.
Han som bara ville tjana pengar och plockade upp alla pa vagen vill saga.

Jag ska ivag pa vulcanoboarding idag tankte jag.
Man aker "snowboard" nedfor en vulkan, i sanden.
Har man ingen sno far man gora det basta av situationen..!

Funderar pa att dra till Las Penitas imorgon eller dagen efter det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0