MONTEZUMA/SANTA TERESA - COSTA RICA

Nu har vi hunnit med både Montezuma och Santa Teresa sedan jag skrev sist.

I Montezuma bodde vi först en natt på Pension Jenny.
Ett ställe jag inte riktigt älskade, men bra för människor som gillar det simpla.
Finns ett kök men inget kylskåp.
Inget wifi.

Dagen efter flyttade vi till Luna Llena som låg uppe på en backe, och sedan 70 trappsteg till upp efter det.
Kan tillägga att jag både var lite lätt svettig efter promenaderna upp varje dag och att jag förmodligen förbättrat min kondition med ungefär 85% de här dagarna.
Men så värt!
Personalen var lika underbar som utsikten över havet var.
Kök och internet finns.

En av dagarna gick vi till ett av vattenfallen.
En dryg kvarts promenad över stenar och träd i skogen.
När vi kom fram klättrade människor hit och dit på stenarna, uppför vattenfallet.
Jag är så imponerad av alla locals som i princip svävar upp över stenarna.
Själv kommer jag inte ens upp till första platån utan hjälp..!
Går att stå under vattenfallet också.
Om man kommer upp. Heh.

Tillbringade en dag på stranden, för en gångs skull.
Har inte varit på stranden på över en månad.
Man blir liksom mätt på solen efter några veckor.
Sparar mig från cancern och kommer vara lika blek som alla andra när jag kommer hem.

Har ätit resans delad-första-plats-mat på Puggos Restaurant också.
MUMS.
Delad första plats med Argentinas kött.
.. Puggos kock var från Argentina.
Och jag åt kött.
Kan ana något slags samband där..!

Igår kom vi till Santa Teresa.
Mysigt, men så fruktansvärt dammigt och torrt.
Går knappt att gå och handla på affären, man ser ut som man klivit ut ur skorstenen efter fem minuter.

För övrigt har jag sådan träningsvärk att jag numera ser ut som Helena 75+ då jag är ute och går.
Kortleksträning med mina två Kanadensare varje morgon.
Kommer bli fit som en bodybuilder om vi ska fortsätta såhär.
.. Nästan iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0