GALAPAGOS ISLANDS - ECAUDOR

Igår anlände vi till Galapagosöarna.
Checkade in och blev visade pölen med flamingos här bredvid.

En timme efter incheckningen skulle både jag och Lycke "vila" lite.
Blev väckta 13 timmar senare, det vill säga 07.00 imorse av att vi blir hämtade om tio minuter.
BRÅTTOM!
Antar att det var för att vi båda är sjuka som vi totalt däckade och inte vaknade tidigare än så.

Hur som helst, först på agendan var vulkanbestigning.
1.6 mil.
I lera.
För att se .. dimma.
Och ingen lava.
Jag vet inte om det berodde på att jag har någon slags drömbild av en vulkan på hjärnan, eller om det faktiskt är flera än jag som tänker sig ett berg med magnifik utsikt samt ett stort hål av röd lava som bubblar.
Så var inte den här vulkanen.
Bara så ni vet.

Eftermiddagen ägnades åt snorkling.
Sjölejon, sköldpaddor, rockor, iguanas (ödlor?) och en massa fiskar!
Och bluefooted boobies.
Lite osäker på den exakta översättningen där.
Men ska försöka fånga någon på bild och visa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0