SANTA CRUZ - GALAPAGOS ISLANDS - ECAUDOR

Eftersom jag inte kan lägga in bilder i samma inlägg som texten får texten komma i förväg den här gången.

Men vilken dag!
Vi tog båten från Isabela Island imorse.
Checkade in och tog en promenad till Tortuga Center.
Där föder de upp jättarna till sköldpaddor de har här.
Så, allt från mini-sköldis till den största jag förmodligen kommer se i hela mitt liv.
Helt ofattbart stora.
Kommer inte riktigt på något att jämföra med just nu, men jag ska klura lite!
Eller.. Som ett halvt badkar kan man säga.
I bredd. Och lite högre.

Efter det gick vi hem, sov en stund och sedan var det dags för snorkelutflykt.

Först åkte vi till en "tunnel" mellan två berg.
Där man kunde hoppa ned emellan.
15 meter.
Jag är sjukt stolt över att jag klättrade upp till 8 meters-plattformen och hoppade därifrån.
Hade det inte varit för att man var tvungen att klättra upp till 15 meter hade jag lätt tagit den med. Hehe.
Själva hoppet var faktiskt inte så läskigt.
Men klättringen..
Hade man ramlat hade man ju dött for sure.
Nästan iallafall.

Efter det lilla äventyret drog vi till nästa snorkelställe.
Fullt av leksugna sjölejon.
Så, vi tog ett rep som de grabbade tag i och simmade med oss.
Om man dessutom tog ett djupt andetag och dök ned en bit till dem, andades ut så att det bildades bubblor, var man mer intressant än repet.
Och medan jag är så inne i det här lekandet med mina sjölejonsvänner, simmar en tre meter stor haj förbi mig.
Som äter sjölejon.
Men ingen fara såklart, jag lever ju!

Idag lever jag dessutom mer än någonsin.
Ett minne för livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0